Pobierz aplikację
apple app store google play store
2024-09-19

Jak założyć Kartę?

Rzeszowska Karta Mieszkańca dedykowana jest osobom zameldowanym na terenie Rzeszowa na pobyt stały lub czasowy powyżej 1 roku, dyrektorom lub wychowawcom placówek opiekuńczo-wychowawczych w Rzeszowie  oraz wychowankom takich placówek.
 



 
 


Rzeszowska Karta Mieszkańca w wersji mobilnej.
  1. Korzystanie z aplikacji Rzeszowskiej Karty Mieszkańca oraz Pakietu Mieszkańca jest bezpłatne.
  2. Skorzystaj z adresów sklepów Google Play lub App Store umieszczonych w stopce strony rzeszowtomy.pl lub wyszukaj w nich aplikację "Rzeszów To MY" (wyszukiwanie także pod hasłem: Rzeszowska Karta Mieszkańca, Karta Mieszkańca Rzeszów).
  3. Zainstaluj aplikację „Rzeszów To MY!”.
  4. Zarejestruj się, odpowiadając na pytania dotyczące rodzaju meldunku, następnie wybierz rodzaj konta (rodzinne/indywidualne). Uzupełnij dane tj. imię, nazwisko, adres zameldowania, PESEL, adres e-mail - wymagany dla osób pełnoletnich. Numer telefonu nie jest wymagany. Na tym etapie możesz już dodać wszystkich członków swojej rodziny, ale możesz uczynić to również później.
  5. Zaloguj się do aplikacji, podając adres e-mail oraz ustanowione hasło.
  6. Wybierz preferowany widok ekranu startowego – widok karty lub wiadomości z Rzeszowa.
  7. Założenie konta w aplikacji nie jest równoznaczne z otrzymaniem dostępu do zniżek.
  8. Pod wizerunkiem karty z kodem QR oraz udostępnionymi e-usługami znajdziesz pole „Posiadane pakiety” oraz przycisk „Dodaj pakiet”. Jeśli spełniasz warunek zameldowania na terenie Rzeszowa wybierz go.
  9. Po jego tapnięciu pojawi się wniosek o dodanie Pakietu Mieszkańca.
  10. Z rozwijalnego menu wybierz „Kryterium otrzymania pakietu mieszkańca”, które daje uprawnienia do otrzymania Pakietu Mieszkańca.
  11. Dołącz do wniosku swoje zdjęcie. Wyraźną fotografię twarzy, zajmującą 2/3 powierzchni zdjęcia, równomiernie oświetloną, na jasnym tle, bez okularów przeciwsłonecznych, bez nakrycia głowy. Zdjęcie załącza się jako plik graficzny, w formacie JPG lub PNG.
  12. Za pomocą suwaka możesz dostosować powiększenie zdjęcia, a przesuwając palcem po nim poprawić jego położenie w oknie. Każdy członek rodziny powinien posiadać konto ze swoim własnym zdjęciem, które podlega weryfikacji.
  13. Złóż wniosek o „Pakiet Mieszkańca”.
  14. Oczekuj na weryfikację.
  15. Pracownik Urzędu Miasta zweryfikuje poprawność danych oraz dołączone zdjęcie. Czas weryfikacji trwa do 3 dni roboczych.
  16. Możesz również uzupełnić wniosek dla członków swojej rodziny wybierając w aplikacji opcję „Dodaj nową osobę”.
  17. Po pozytywnej weryfikacji aktywny pakiet pojawi się w oknie aplikacji z adnotacją „Pakiet Mieszkańca, ważny od, ważny do”. Na widoku Karty pojawi się wysłane przez Ciebie zdjęcie. Będzie ważne przez trzy lata od daty jego pierwszej akceptacji.
  18. Od tego momentu możesz już korzystać ze zniżek oferowanych przez Rzeszowską Kartę Mieszkańca. By ją poznać:
    • tapnij pomarańczowe pole o nazwie „Pakiet Mieszkańca” w aplikacji Rzeszów To MY. Możesz również skorzystać z funkcji „W pobliżu” znajdującej się w prawym górnym rogu aplikacji. Na podstawie włączonej lokalizacji telefonu aplikacja pokaże Ci dystans do najbliższego Partnera lub wydarzenia.
    • odwiedź stronę rzeszowtomy.pl i zakładkę „Oferty Partnerów”.
  19.  Przy realizacji zamówienia wyświetl obsłudze lokalu lub firmy kod QR karty. Kod zostanie odczytany za pomocą aplikacji weryfikującej, która potwierdzi możliwość skorzystania z oferty Partnera. Pamiętaj, że niektóre oferty mają ograniczenia czasowe lub liczbowe.
  20. Jeśli wniosek zostanie odrzucony możesz złożyć go ponownie, usuwając przyczynę, jego negatywnej weryfikacji. Formularz pozwala na przesłanie innego zdjęcia, jeśli było powodem odrzucenia wniosku. Jeśli przyczyną odrzucenia były niezgodne dane osobowe, adresowe lub brak wymaganego meldunku na terenie Rzeszowa, skontaktuj się z Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Rzeszowa tel: 1 77 88 99 00.


Rzeszowska Karta Mieszkańca w formie karty plastikowej:

  1. Karta jest ważna przez okres 1 roku, licząc od dnia jej otrzymania.
  2. Karta wydawana jest imiennie w formie plastikowej, zawiera imię, nazwisko, zdjęcie, numer Karty w postaci kodu QR oraz kodu kreskowego i jest dokumentem identyfikującym osobę Uprawnioną.
  3. Wnioski o wydanie plastikowej składa się w Punktach Obsługi Mieszkańca Urzędu Miasta Rzeszowa, z lokalizowanych w centrach handlowych lub w Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich Urzędu Miasta Rzeszowa przy ul. Okrzei 1.
  4. Do wniosku papierowego należy dołączyć aktualne, dobrej jakości zdjęcie twarzy Wnioskodawcy.
  5. Wymogi dotyczące zdjęcia:
  • format o wymiarach 4,5 x 3,5 cm;
  • twarz równomiernie oświetlona, na jasnym tle, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych;
  • twarz na zdjęciu powinna zajmować ok. 2/3 powierzchni zdjęcia.
  1. Jeśli zdjęcie nie spełnia powyższych warunków lub będzie naruszało zasady dobrych obyczajów, zastrzegamy sobie prawo do odrzucenia wniosku.
  2. Zdjęcie dołączone do wniosku papierowego podlega zwrotowi przy odbiorze Karty.
  3. Wzór wniosku o wydanie Karty stanowi załącznik nr 4 do Regulaminu.
  4. Przedłużenie uprawnień w przypadku Użytkownika zameldowanego na pobyt stały w Rzeszowie następuje automatycznie po pozytywnej weryfikacji. W pozostałych przypadkach odnowienie Uprawnień Użytkownik może dokonać w Punkcie Obsługi Mieszkańców po złożeniu stosownego wniosku.
  5.  Odbiór karty plastikowej odbywa się nie wcześniej niż po upływie 15 dni roboczych od dnia złożenia wniosku, w miejscu jego złożenia.