Pobierz aplikację
apple app store google play store
  • Home
  • Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej Apple iOS

Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej Apple iOS

Deklaracja Dostępności

Informacje wstępne 

Gmina Miasto Rzeszów zobowiązuje się zapewnić dostępność aplikacji mobilnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji „RzeszówToMy” na system operacyjny Apple IOS od wersji 16.
Data publikacji aplikacji: 2024-09-19
Data ostatniej istotnej aktualizacji aplikacji: 2024-09-19

Informacje o dostępności cyfrowej aplikacji

Aplikacja jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej:
  1. Nie działa gest 'swipe' powrotu. Należy używać menu kontekstowego, bądź przycisków powrótu jeśli występują. Funkcja powrotu przez swipe zostanie udostępniona w jednej z najbliższych aktualizacji.
  2. Brak możliwości zmiany orientacji ekranu: Aplikacja nie umożliwia użytkownikom zmiany orientacji ekranu według ich preferencji, co może być utrudnieniem dla osób korzystających z urządzenia w konkretnej pozycji.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Data sporządzenia deklaracji dostępności: 2024-09-19
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Opisy alternatywne grafik i zdjęć w aplikacji

W aplikacji do grafik i zdjęć są dodawane opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są odpowiednio opisane.

Kontrast aplikacji

Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 2.57:1 (żółte tła), ale można znacząco go zwiększyć korzystając z przycisku wysokiego kontrastu. Tła zmieniane są na czarne a kontrast wynosi 8.59:1.

Zrozumiałość i czytelność treści publikowanych w aplikacji

Treści zamieszczane w aplikacji „RzeszówToMy” są zrozumiałe. Sposób ich prezentowania wpływa na lepszą czytelność materiałów i pomaga w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, stosuje się wyróżnienia: cytaty i ważne informacje są specjalnie wyróżnione.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością aplikacji lub skargi na brak zapewnienia dostępności, prosimy o kontakt z Rzecznikiem Osób z Niepełnosprawnościami - koordynatorem dostępności Panią Agnieszką Kaczmarczyk pod adresem poczty elektronicznej ron.umrz@erzeszow.pl lub pod numerem telefonu: 17 875 44 82.

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie, której strony internetowej lub aplikacji mobilnej dotyczy oraz sposobu kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Zestawienie budynków i lokali biurowych Urzędu Miasta Rzeszowa pod kątem dostosowania dla osób z niepełnosprawnościami.
LP. Punkty obsługi karty mieszkańca Dostosowanie dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami/podjazdy, windy, miejsca parkingowe/
 
Siedziba
 
Uwagi
 
1 Punkt Informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa (ul. Okrzei 1) Przed budynkiem znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (przy ul Okrzei 1). Wejście do budynku od ul. Kopernika (obok wejścia głównego do budynku), gdzie znajduje się podjazd ułatwiający dostęp do poziomu parteru osobom z niepełnosprawnościami poruszającymi się na wózku inwalidzkim. Korytarze szerokie, umożliwiające swobodne poruszanie się. W całym budynku znajdują się ścieżki prowadzące dla osób z niepełnosprawnościami. Na parterze budynku znajduje się elektroniczna tablica ogłoszeń z funkcją dotykową oraz regulowanym poziomem wysokości. W punkcie informacyjnym  zamontowano lady na zaniżonej wysokości, przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się mata bezpieczeństwa przeznaczona do ewakuacji.
Punkt Informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa znajduje się na parterze budynku.
WC nieprzystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
 
ul. Okrzei 1 Zainstalowany dzwonek dla osób z niepełnosprawnościami przy wejściu głównym do budynku.
 
2 Punkt Obsługi Mieszkańców/CH Nowy Świat Przed głównym wejściem do budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózku inwalidzkim. Korytarze szerokie, umożliwiające swobodne poruszanie się.
Punkt Obsługi Mieszkańców/CH Nowy Świat znajduje się na pierwszym piętrze budynku. 
WC przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
 
ul. Krakowska 20  
3 Punkt Obsługi Mieszkańców/CH Millenium Hall Przed głównym wejściem do budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózku inwalidzkim. Korytarze szerokie, umożliwiające swobodne poruszanie się.
Punkt Obsługi Mieszkańców/CH Millenium Hall znajduje się na drugim piętrze budynku. 
Windy dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. WC przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
 
Al. Kopisto 1  
4 Punkt Obsługi Mieszkańców/CH Plaza Przed głównym wejściem do budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózku inwalidzkim. Korytarze szerokie, umożliwiające swobodne poruszanie się.
Punkt Obsługi Mieszkańców/CH Plaza znajduje się na pierwszym piętrze budynku. 
Windy dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. WC przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
 
Al. Rejtana 65  
5 Punkt Obsługi Mieszkańców/Galeria Rzeszów Przed głównym wejściem do budynku znajduje się wyznaczone miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku jest przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózku inwalidzkim. Korytarze szerokie, umożliwiające swobodne poruszanie się.
Punkt Obsługi Mieszkańców/Galeria Rzeszów znajduje się na drugim piętrze budynku. 
Windy dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami. WC przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
 
Al. Piłsudskiego 44